Regulamin Sklepu „Sleziak – listwy ramiarskie”
Poniższy Regulamin sklepu określa zasady korzystania ze sklepu internetowego „Sleziak – listwy ramiarskie” dostępnego pod adresem: https://sleziak.com.pl/regulamin-1467/, warunki sprzedaży oraz zakres odpowiedzialności związanej ze sprzedażą. Korzystanie ze sklepu internetowego „Sleziak – listwy ramiarskie” wymaga zapoznania się oraz akceptacji poniższego Regulaminu i może się odbywać wyłącznie w zakresie i na zasadach w nim określonych. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw przysługujących konsumentom na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie postanowienia niniejszego Regulaminu, których stosowanie jest wyłączone w umowach zawieranych z konsumentami, mają zastosowanie w umowach zawieranych z przedsiębiorcami.
I. Postanowienia ogólne
-
Sklep internetowy „Sleziak – listwy ramiarskie”, zwany dalej w Regulaminie Sprzedawcą, to sklep firmowy prowadzony przez profesjonalistów, pod adresem:
Zakład Produkcyjno-Usługowy Stolarstwo Eksport-Import
Dorota Śleziak
Mirowszczyzna 36
46-325 Rudniki k. Wielunia
NIP: 576-100-13-17
tel.: +48 600341414
e-mail: biuro@sleziak.com.pl
www.sleziak.com.pl -
Nazwy producentów i marki fabryczne należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronach sklepu wyłącznie w celach informacyjnych.
-
Każda osoba korzystająca ze sklepu internetowego „Sleziak – listwy ramiarskie” jest jego Użytkownikiem.
-
Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu, akceptacji jego postanowień i każdorazowo związany jest jego postanowieniami w chwili dokonywania zamówienia.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest między Użytkownikiem a Sprzedawcą.
-
Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
-
Wszystkie formaty ramek, ram i listew w sklepie internetowym „Sleziak – listwy ramiarskie” podawane są jako wewnętrzne, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaznacza inaczej. Wymiar wewnętrzny oznacza format obrazka, zdjęcia, itp., który pasuje do światła (środka) ramki.
II. Składanie zamówienia
- Zamówienia są przyjmowane poprzez sklep internetowy „Sleziak – listwy ramiarskie” znajdujący się pod adresem: www.sleziak.com.pl
- Zamówienia składane telefonicznie lub mailowo nie będą realizowane.
- (Pominięto punkt 3. w oryginalnym tekście – numeracja zgodna z oryginałem)
- Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest podanie prawdziwego adresu zamieszkania oraz telefonu przez Użytkownika. W przypadku podejrzenia podania nieprawdziwych danych, jak również w przypadku niemożliwości nawiązania kontaktu z Użytkownikiem, wynikającego z wyłącznej winy Użytkownika, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niewysyłania towaru.
- Po złożeniu zamówienia Użytkownik dostaje potwierdzenie na wskazany adres e-mail, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji oraz otrzymuje indywidualny identyfikator, który będzie dotyczyć złożonego zamówienia.
- Przy złożeniu zamówienia Użytkownik dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz formy płatności. W przypadku wybranych towarów Sprzedawca poinformuje Użytkownika o możliwości wyłączenia niektórych form dostawy.
- Użytkownik składający zamówienie niestandardowe lub indywidualne (np. wykonanie ramki, ram o własnych specyficznych wymiarach, dokonanie wyboru własnego projektu galerii, multigalerii, zmiana formatu passe-partout) zobowiązany jest wcześniej skontaktować się ze Sprzedawcą (pod numerem telefonu 34 3448585 lub e-mail: biuro@sleziak.com.pl) celem przedstawienia szczegółów zamówienia i możliwości wykonania zamówienia przez Sprzedawcę. W razie braku kontaktu Sprzedawca nie ma możliwości realizacji zamówienia i nastąpi zwrot zapłaty.
- Cena towaru uwidoczniona na stronie sklepu internetowego „Sleziak – listwy ramiarskie” jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
III. Realizacja zamówienia
- Sprzedawca realizuje złożone zamówienia w dniach i godzinach roboczych, według kolejności ich zgłoszenia.
- Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych przelewem – z chwilą wpływu i zaksięgowania środków na konto Sprzedawcy,
b) w przypadku zamówień płatnych w systemie PayU – z chwilą wpływu i zaksięgowania środków na konto Sprzedawcy. - Szacowany czas realizacji zamówienia wynosi od 24 godzin do 14 dni roboczych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednorazowego wydłużenia czasu realizacji zamówienia, związanego z niespodziewanymi trudnościami.
- Sprzedawca może odmówić realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości, tzn. w których brakuje numeru telefonu lub adresu e-mail. Są one niezbędne do potwierdzenia zamówienia.
- Sprzedawca może odmówić realizacji zamówień o utrudnionym lub niemożliwym stopniu wykonania towaru.
- Przy wybraniu przez Użytkownika opcji płatności – płatne z góry, w razie braku płatności w terminie 7 dni od dnia zamówienia, Sprzedawcy przysługuje prawo anulowania zamówienia.
- Sprzedawca zrealizuje zamówienie jedynie wtedy, gdy towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Użytkownik jest informowany o stanie zamówienia. Użytkownik ma możliwość zadecydowania o sposobie jego realizacji w ciągu 5 dni roboczych od poinformowania go przez Sprzedawcę – częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia. Jeśli Użytkownik nie przekaże Sprzedawcy decyzji w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
- Użytkownik może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia. Użytkownik w razie anulowania zamówienia po czasie jego realizacji przez Sprzedawcę zobowiązany jest do zapłaty wszelkich kosztów poczynionych przez Sprzedawcę. W szczególności dotyczy to wyrobów, które są realizowane na zamówienie, a które są już w etapie produkcji.
- Sprzedawca nie udziela Użytkownikowi gwarancji na zakupione towary i ponosi odpowiedzialność wyłącznie w granicach przewidzianych przepisami prawa. Rękojmia w stosunkach z podmiotami niebędącymi konsumentami jest wyłączona w granicach przewidzianych prawem.
- Użytkownik w razie rezygnacji z zamówienia, które już zostało wysłane, ponosi wszelkie koszty poczynione przez Sprzedawcę.
- W przypadku produktów na zamówienie indywidualne Sprzedawca informuje, że tolerancja wymiarów może wynieść do 2 mm.
- Zamówione produkty są dostarczane do Użytkowników za pośrednictwem firmy kurierskiej pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Do każdego zamówienia wystawiamy fakturę VAT lub paragon.
- Faktura VAT jest wystawiana nie później niż 7. dnia od momentu dostawy towaru lub wykonania usługi. Zamiana paragonu na fakturę VAT jest możliwa w powyższym terminie.
- Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Użytkownika i określony w zamówieniu sposób.
- Dostawa towaru odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa do krajów Unii Europejskiej jest możliwa po indywidualnym ustaleniu jej warunków poprzez kontakt Użytkownika ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej ze wskazaniem w tytule e-maila: „zapytanie co do możliwości dostawy do UE”.
IV. Koszty przesyłki
- Koszt przesyłki uzależniony jest od wartości zamówienia, wielkości i wagi towaru, materiałów użytych do opakowania i zabezpieczenia towaru, sposobu płatności, sposobu dostawy oraz kraju docelowego.
- Opłata związana z realizacją przesyłki zawarta jest w cenie jednej z pozycji na fakturze.
- Koszt przesyłki pokrywa Użytkownik, chyba że Sprzedawca wskaże inaczej.
- Ceny produktów nie uwzględniają kosztów dostawy zamówienia, chyba że przy produkcie znajduje się opis: „dostawa gratis”.
V. Czas dostawy
- Czas, w jakim Użytkownik otrzyma zamówione towary, to czas realizacji oraz przewidywany czas dostawy.
- Standardowy czas realizacji zamówienia trwa 3–4 dni robocze, o zmianie czasu realizacji bądź niemożności zrealizowania zamówienia Klient informowany jest telefonicznie bądź drogą elektroniczną.
- Przy dużym natężeniu zamówień w okresie świątecznym czas realizacji zamówienia może zostać wydłużony, o czym Sprzedawca poinformuje Kupującego.
- Czas realizacji zamówień niestandardowych może trwać do 14 dni roboczych.
- Termin osobistego odbioru przesyłek uzgadnia się indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Przesyłki dostarczane są od poniedziałku do piątku w godzinach 9–17.
- Przesyłki dostarczane firmą kurierską: czas dostawy 1–2 dni roboczych.
- Sprzedawca informuje, że nie ma wpływu na ewentualne opóźnienia lub nieprawidłowości w dostawie dokonywanej przez firmę kurierską.
VI. Płatności
- Wszystkie ceny zawierają podatek od towarów i usług VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika zamówienia.
- Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
a) przelewem bankowym na konto sklepu,
b) w systemie płatności PayU – należność pobierana jest w chwili złożenia zamówienia. - W przypadku większych zamówień Sprzedawca ma prawo do wydłużenia czasu realizacji zamówienia, o czym poinformuje wcześniej Kupującego.
- Przesyłki poza granice kraju mogą być opłacane tylko w systemie PayU lub przelewem bankowym, po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
- W wypadku braku wpłaty za zamówiony towar w terminie 7 dni od dnia zamówienia i braku kontaktu z Użytkownikiem, Sprzedawcy przysługuje prawo do anulowania zamówienia.
- W przypadku świadczeń o właściwościach określonych przez Użytkownika w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (tzw. zamówienia indywidualne), płatne są one tylko i wyłącznie z góry.
VII. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń i ubytków na towarze, powstałych podczas dostawy lub w celu skierowania reklamacji bezpośrednio do Sprzedawcy, Użytkownik powinien odesłać wadliwy produkt pod adres podany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z prawem pocztowym roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej, niedające się z zewnątrz zauważyć, Użytkownik stwierdzi po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od jej przyjęcia zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
- W związku z ust. 2 Sprzedawca informuje, że w razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub ubytków Użytkownik powinien sporządzić w obecności kuriera odpowiedni protokół, który będzie zawierał prawdziwe dane oraz zostanie sporządzony zgodnie ze stanem faktycznym. Brak zgłoszenia zastrzeżeń w przewidzianym prawnie terminie lub brak sporządzenia protokołu może powodować wygaśnięcie roszczeń kierowanych przez Użytkownika do Sprzedawcy.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od ich wpłynięcia.
- Po uznaniu reklamacji Sprzedawca prześle towar pełnowartościowy lub inny z oferty. Jeśli to nie będzie możliwe, Sprzedawca zwróci Użytkownikowi pieniądze. Zwrot wpłaconych pieniędzy dokonany zostanie na rachunek bankowy Użytkownika.
- Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca zwraca Użytkownikowi koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego.
- W razie stwierdzenia przez dostawcę uszkodzenia towaru w wyniku nienależytego wykonania dostawy, Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za uszkodzenia towaru.
VIII. Odstąpienie od umowy
- Sprzedawca informuje, że prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, od dnia otrzymania przesyłki, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. „O prawach konsumenta”, przysługuje konsumentowi bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem:
– dodatkowych kosztów poniesionych przez Kupującego, który wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia rzeczy oferowany przez Sprzedawcę,
– bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy. - Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi, gdy przedmiot świadczenia stanowi rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu płatności.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.
- Formularz odstąpienia przez Konsumenta od umowy jest zawarty w wiadomości e-mail, którą Kupujący otrzyma od Sprzedawcy po dokonaniu zakupu (dotyczącej zamówionego towaru).
- W celu skutecznego skorzystania z prawa odstąpienia od umowy należy poprawnie wypełniony formularz przesłać w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@sleziak.com.pl
IX. Odpowiedzialność Stron
- Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
- W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
- Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub – oceniając rozsądnie – powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez Kupującego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za towar, jeżeli kolor dostarczonego towaru może nieznacznie odbiegać od kolorów widocznych na zdjęciach ze względu na ustawienia indywidualne monitorów, odcień, usłojenie czy chłonność użytego drewna.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ramki, ramy i inne podobne towary, które Użytkownik sam postanowi malować, ozdabiać itp.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli dostarczony przez Użytkownika materiał zawiera usterki, ubytki, błędy poprzedniego wykonawcy.
- Jeżeli Użytkownik zwraca się o wykonanie usługi polegającej na wymianie części materiału (np. szyba, rama), w razie niezastrzeżenia sobie zwrotu wymienionych części – komponentów, części – komponenty te są usuwane przez Sprzedawcę.
X. Ochrona danych osobowych Klientów
- Wszelkie dane osobowe uzyskane w trakcie działalności serwisu są poufne. W żadnym wypadku ani w żadnej formie nie będą ujawniane innym osobom ani innym podmiotom, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. „O ochronie danych osobowych”. Zgodnie z tą ustawą Użytkownicy mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.
- Podanie jakichkolwiek danych przez Użytkownika jest dobrowolne.
- W momencie dokonania zamówienia zakupu towaru Użytkownik otrzyma od Sprzedawcy wiadomości dotyczące realizacji/statusu zamówienia. Sprzedawca może również kontaktować się z Użytkownikiem telefonicznie lub elektronicznie w celu przekazania ważnych informacji dotyczących zamówienia lub w celu weryfikacji zamówienia.
XI. Postanowienia końcowe
- Zmiana Regulaminu nastąpi w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa oraz orzeczeń sądu.
- Zmiana Regulaminu nie może powodować negatywnych skutków po stronie Użytkownika. O istotnej zmianie Regulaminu Sprzedawca każdorazowo poinformuje mailowo Użytkowników będących konsumentami, których zmiana dotyczy bezpośrednio.
- Użytkownik ponosi ryzyko podania adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu, oraz wynikające z tego faktu skutki w postaci nieotrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Użytkownika, spowodowane zagrożeniami występującymi w sieci Internet, a w szczególności włamaniami do systemu Użytkownika, przejęciami haseł przez osoby trzecie czy zainfekowaniem systemu Użytkownika wirusami.
- Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz pod następującymi adresami internetowymi:
a) https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
b) https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
c) https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php - Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych w związku z zawarciem, wykonaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem umowy, a także o odszkodowanie z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, jest sąd właściwy dla wykonania umowy.